streda 17. marca 2010

Pomarančový džem

Mám rada tradície, no rovnako rada skúšam nové veci. Platí to úrčite v našej kuchyni.
Už pár mesiacov mi tam robí spoločnosť "domáca pekárnička", ktorú sme si kúpili za celkom prijateľnú cenu v predajni Lidl. Ak ju už máte, možno budete súhlasiť so mnou, že je to úžasný vynález. Ostatní budú možno prekvapení ak napíšem, že my sme si v nej včera "upiekli" pomarančový džem :-)
Bolo to naše prvé džemovanie v pekárničke a rovno také exotické. Výsledná chuť Vás iste prekvapí - niekomu možno zachutí, inému nie, no úrčite stojí za ochutnanie:)

Recept je veľmi jednoduchý: 1/2 kg pomarančov nakrájame na malé kocky, pridáme 300 g cukru (ja som dala až 400g,lebo som našla taký recept, ale zdá sa mi zbytočne sladký-asi záleží aj od sladkosti pomarančov) a šťavu z 1/2 citróna. Všetko dáme do pekárne a zapneme program na varenie džemu. Ešte horúcim naplníme poháre,uzavrieme a prevrátime hore dnom kým skoro nevychladne. Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails