štvrtok 10. marca 2011

Čelenka

Zdá sa, že Adelke po tretích narodeninách začali konečne rásť trošku rýchlejšie vlásky. Tak som sa pokúsila skrotiť nezbednú ofinku :-) Čelenka je skvelá vec a ocení ju úrčite každá slečna, takže prinášam taký mini návod v skratke. Dá sa ušiť veľmi rýchlo aj ručne, takže ani stroj nie je potrebný. Napíšem rozmery s akými som pracovala ja. Podľa veku slečny si však treba pár centimetrov pridať či ubrať.

Poďme teda na to:
Foto 1: Potrebujeme 2 obdlžniky látky 40 x 8 cm a 17 x 4 cm a gumu dlhú 10 cm. (Pri dlhých vláskoch a staršej slečne odporúčam prvý obdlžník rozšíriť napr. na 10 cm)

Foto 2: Na väčšom obdlžníku zažehlíme najprv pri okraji asi 1,5 cm na rubovú stranu, potom prehneme oba kúsky lícom k sebe po dlhšej strane, zošpendlíme a po celej dĺžke prešijeme, okraje zapošijeme. Takto zošité hadíky prevlečieme lícom von a rozžehlíme, tak aby boli švy v strede jednej strany. (Kedže ide o veľmi tenké hady, ja som  za účelom prevlečenia pred zošitím do nich vložila pásiky látky, ktorú som prichytila pár stehmi pri kraji a potom už len ťahala za jeden koniec a prevliekanie išlo ako po masle - vidno to trošku aj na fotke)

Základ je za nami, a už len skompletizovať čelenku. Pomocov zicherky prevlečieme gumu do vnútra tenšieho hada a prišijeme ju k obom jeho koncom. Z hada vznikne nariasená húsenička :-) Tú už len vložíme na stred do väčšieho tunela a obe strany pri krajoch zašijeme.

Jednoduché však? Kedže mám doma baby dve, týchto čeleniek ušijem ešte veľa veľa :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails