streda 16. marca 2011

Chlieb Delikates



Tento chlebík takto musím nazvať, lebo je to najchutnejší chlebík, ktorý sa mi doma podarilo doteraz upiecť. A príprava je pritom taká jednoduchá a nenáročná na čas aj ingrediencie. Dokonca bez domácej pekárničky. Múdrejší budete pri zhliadnutí tohto videa, ja len pridám suroviny a stručný popis.
Suroviny:
3 hrnčeky hladkej múky ( ja som použila T650 z Kauflandu),
1,5 hrnčeka vody,
pol lyžičky sušeného droždia,
1 a pol lyžičky soli,
ja som pridala ešte navyše pol lyžičky drvenej rasce (kto nemá rád, nemusí).

Zmiešame všetky suché suroviny, prilejeme vodu a premiešame (naozaj len jemnučko, aby sa spojila suchá zložka s vodou). A je skoro hotovo! Prykrijeme a necháme kysnúť približne 12 h. Takže najlepšie je si cesto pripraviť večer a cez noc ho nechať odpočívať.
Ráno cesto vyberieme na pomúčenú dosku a niekoľkokrát  ho preložíme. Necháme ešte asi hodinku kysnúť. Rúru spolu s liatinovým hrncom predhrejeme na 200 stupňov.  Keď nemáte liatinový hrniec, nezúfajte. Ani ja nemám, použila som miesto neho jensku sklenenú misu s poklopom. Potom už len dobre pomúčený bochník vložíme do rozpálenej nádoby a prikrytý pečieme 30 min., potom ešte bez pokrievky asi 20 min.











Dobrú chuť!

4 komentáre:

  1. Zuska, ten vyzerá super. Hneď večer ho zarobím, som zvedavá ako sa mi podarí. A to si miesila v ruke či v pekárni ?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mati, prave v tom je ten vtip, žiadne miesenie :-) Šup, šup zamiešaš a je to. Pozri to video.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Díky za super tip na chlebík. Hned jdu zkusit, jen nemám sušené droždí, tak snad to půjde i s čerstvým.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fanny, myslím, že čerstvé bude ešte aj lepšie :-) Tak nech sa podarí a chutí.

      Odstrániť

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails