piatok 30. septembra 2011

Tekvicový chlebíček s kúskami čokolády

Nedávno som  v obchode narazila na maslovú a muškátovú tekvicu, samozrejme skončili u mňa v košíku. Vyše týždňa slúžili ako dekor,  no včera došlo na lámanie chleba - a to doslovne. Tekvičky sa piekli v rúre do zmäknutia, aby z nich bolo pyré všakovako použiteľné. Časťsme zjedli ako nátierku na chlebíky, časť pyré som zmrazila a z časti vznikol aj tento tekvicový chlebíček s čokoládou. Vygooglila som pár amerických receptov a z nich zostavila tento:

Suché ingrediencie: 2 hrnčeky hladkej múky, 2 ČL prášku do pečiva, 1/2 ČL sódy bikarbóny, 1 ČL soli, 1 ČL škorice, 1/2 ČL muškátového orieška.
Mokré ingrediencie: 2 vajcia (vyšľahať), 1 šálka pyré z tekvice (ja som dávala z maslovej pre jej sladkastú chuť), 1 šálka cukru, 1/2 šálky hnedého cukru, 1/2 šálky mlieka, 1/4 šálky oleja.
čokoládové kúsky

Zmiešame zvlášť suché a zvlášť mokré ingrediencie. Do mokrej hmoty pridáme suchú a dobre premiešame. Na záver pridáme čokoládove kúsky (akékoľvek sú po ruke, u nás som vyhrabala ešte dvoch čokoládových mikulášov z minulého roka , na moje počudovanie ešte neboli po dátume spotreby :-)
Vlejeme do vymastenej a vysypanej formy na biskupský chlebíček - odporúčam dať dole papier na pečenie. Ja som na to zabudla a nakoniec teda došlo na lámanie chleba - chlebíček sa mi na spodku prichytil a pri vyklápaní celý dolámal, takže estetika 0 bodov. O to viac zabodoval chuťou, Adelkine mňam mňam mňam nás sprevádzalo včera celé poobedie :-)
Pečieme asi hodinu pri 180 - 200 st.C. Ja som piekla trochu dlhšie, skúšame špajlou, či je upečený stred. 
Výborná jesenná pochúťka k čaju , odporúčam aj so šálkou studeného mlieka.

3 komentáre:

  1. Zuzi to vyzerá na dobrotu:) Aj ja mám jeden špeci receptík na dobrý tekvicový koláčik, vraj halloweenský. už sme ho robili aj minulý rok a bol veľmi chutný, takže v októbri ho vyskúšam upiecť a keď nezabudnem aj odfotiť a vložiť.
    Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Gabi, tak na receptik sa tesim, ak sa ti podari vlozit. Pyre mam este zamrazene :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To vyzerá veľmi dobre. Ja som ešte nič také neskúšala. Tekvice som jedla akurát tak pečené, posypané cukrom. Ďakujem za typ.

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails