pondelok 10. decembra 2012

Návod na štrikovaný nákrčník



Dúfam, že týmto návodom nepoteším len Renatku, ktorá včera so smutnými očami prosila o návod na nákrčníky pre svoje dievčatá.
Zároveň chcem upozorniť, že originálny návod v angličtine na tieto  nákrčníky nájdete na stránke PICKLES. Ja som postupovala podľa neho, akurát som si ho trošku prispôsobila svojim potrebám - kvôli množstvu priadze, ktorú som mala k dispozícii som v konečnom dôsledku uplietla asi menej riadkov. Takže tuto je návod ako som si ho ja preložila a prispôsobila.
Anglicky zdatné pletiarky preto sledujte možno radšej originálny návod, dozviete sa tam aj iné zaujímavé vychytávky, napríklad ako striedať farby a upliesť tak krásny pruhovaný nákrčník.

DIY
Adelkin nákrčník ( 5 rokov )  a Barborkin nákrčník ( 2,5 roka) - údaje pre menší budem uvádzať v zátvorke.

Plietla som na krátkej  (40 cm) okrúhlej ihlici č. 5 priadzou Comfort   (ako som spokojná s priadzou nájdete tu ). 1klbko = 50 g. Kedže som plietla zo zdvojenej priadze, moja spotreba bola pre Adel 2,5 klbka, pre Babu 2 klbká. Ak pletiete z priadze hrubšej, nezdvojujete ju, preto aj spotreba bude menšia.

Na okrúhlu ihlicu nahodíme 56 (52) očiek. Očká nahodíme na obe konce ihlice, keď začneme pliesť jednu ihlicu vytiahneme, nahodené očká zostanú  teda len na jednej ihlici. Robíme to preto, aby pletenina bola pri kraji pružnejšia a nebol problém pri navliekaní cez hlavu.
Pletieme pružným vzorom 2 očká hladko, 2 očká obrátene, stále dokola na okrúhlej ihlici až do výšky 22 cm (20 cm).

Ak sme dosiahli požadovanú výšku, v ďalšom riadku pokračujeme 1 očko hladko, 1 očko nahodíme. Takto stále dookola až do konca riadku. Počet očiek sa nám teda zdvojnásobí. Budeme mať 112 ( 104 očiek ).
(Ja som očká nahadzovala rozpletením slučky medzi dvoma očkami anglicky hladko. Naštudovala som si to podľa knižky Základy pletenia  , ktorú mám už dávnejšie doma. Aj keď som tomu spočiatku nerozumela, skúšala som , skúšala, až som to pochopila :-) Nahodiť očká však môžete akýmkoľvek spôsobom aký ovládate prípadne nájdete na youtube.)

Nasledujúcich 12 ( 9 ) riadkov upletieme všetko hladko.
V práci ďalej postupujeme 1 celý riadok obrátene, 1 celý riadok hladko. Zopakujeme 3 krát.

Prácu ukončíme tak že spletieme vždy 2 očká hladko. Očko, ktoré nám spletením vznikne vrátime na prvú ihlicu a znova spletiem 2 očká hladko. Takto stále dookola až nám na ihlici nezostanú žiadné očká.

Vaše očká sa však napak rozžiaria, lebo práca je hotová a nákrčníky sú na svete :-)

S písaním návodov nemám zatiaľ veľké skúsenosti, preto dúfam, že som ho napísala dosť polopatisticky, že ho pochopíte a vzniknú pekné nákrčníčky, ktorými sa mi aj pochválite.Tak nech sa vám darí !








7 komentárov:

  1. Zuzík, zlatino ďakujem ti, to je teda expresne rýchlo vyrobený návod. Ďakujem ti zaň velice moc. Pá. Renata

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzi, díky, sice jsem uháčkovala jiný nákrčník, ale jak přituhlo, tak pro děti by asi tento pěkně rolákový pod bundu byl lepší :-)... a to znamená, že asi budu muset dokoupit přízi :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Napísala si to úplne zrozumiteľne - priam perfektne. :) A tuším máš jednoduchší spôsob ukončovania, ako som sa nedávno naučila ja. ;-)
    Vďaka. L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, Zusko! Moc krásné oteplíky jsi upletla! Taky jsem je každý rok pletla, letos jsem to nějak prošvihla :o) ale ještě mám chvilku to stihnout, zima teprve začíná, tak to ještě unosíme. Díky moc za návod, určitě ho využiju! Pá, L.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. fešandy! a ako im pristanú :)))))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak moja prvotina je už tiež hotová. Vďaka za návod (povzbudenie) :)

    http://letitia-tiba.blogspot.sk/2012/12/recydarceky.html

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Děkuji za návod, naaopak je fajn, že jste to popsala velmi srozumitelně, abychom to pochopili/y.
    Jdu na to. :-)

    OdpovedaťOdstrániť

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails